ポルトガルの空気(REWRITE Porto, Portugal)

gowest_lookeast2005-11-24

Arrived at Porto, Portugal.
Weather is fine and warm since Lisbon. I am taking just a long sleeved shirts on a T-shirts.


Not only Lisbon, Porto also has a superior atmosphere(and beautiful off cource). Since my first visit, Portugal is the best european contry for me. And I have confirmed it again. I feel a good and old days of Europe here. I imagine that Paris in 30 years before was like this.


By the way, I want to go up to North and re-enter Spain and France to visit Santiago de Compostela(Spain) and Mont St Michel(France).
Then I was thinking that my routing will be on the atlantic costal line(It means that I don't go back to Madrid and Paris again. Just on the nothern coast of Spain and western coast of France).
BUT, as it is not a main route, not easy to travel on this. Less train and even if I could get it, train stops in a small town in almost midnight...
Hey, c'mon!!!


OOOOO, I WANT TO USE A FLIGHT!!!!!
It is much cheaper and faster!!!


May I ??? (To whom I'm asking?)


I will rewrite in a place allows to type in Japanese.

Chao.





ちゅうことで、以下、日本語。
電車でポルトに着いた。駅に着く直前にポルトの街並みが見えた。
河沿いの崖っぷちにへばりつくようにレンガ色の街が見えて、「おおっ」と思った。第一印象って、やっぱ大事。
リスボンも坂の街なんだが、間違いなくポルトの方が坂が多いな。


電車を降りると、やたらとボルトンのシャツを着てる白人が多いんで、もしやと思ってたずねてみると、今日はUEFAカップの試合があると。ただ、会場はギマラエスなんで、行って行けないこともないけど、ちょっとパス。


今日も天気が良くて暖かい。
ポルトの街をぶらぶら。
それにしてもリスボンといい、ポルトといい、このフンイキは何なんだ。
静かで鄙びた中に、古きよき時代の欧州を感じさせるものがあって、例えば30年くらい前のパリってこんな感じだったんだろうなあ、みたいな。


メシも魚が食えるってのが大きいし、ポルトガルにはきっといつかまた来るだろうな。


それにしても、この国、なんで観光ではイマイチマイナーなのか、ナゾだ。
ヨーロピアンの間ではビーチは人気があるらしいけど。
少なくとも、日本人にはウケそうだけどな。このフンイキ。


さて。この先の移動なのだけど、サンチャゴ・デ・コンポステーラまではともかく、そこから先の移動がかなり大変そう。
スペインとフランスを大西洋岸に沿って、モンサンミッシェルまで行きたいんだけど、幹線から大きく外れてることもあって、電車もほとんどないし、あっても夜中にワケワカラン途中の駅が終点だったりして、どうすりゃいいんだ。
最悪、サンチャゴ・デ・コンポステーラから長距離バスに24時間乗るというテはあるんだけど、それはちょっとなあ。着く前に死ぬぞ。
南米で30時間バスの時は、半ば放心状態だったし。
あー、どうしよう。どうしよう。日曜まで考えよう。